Instrumentális zene: A Millenniumi Földalatti Vasút (1894-1896) a második földalatti vasút a világon (kép)

Köszöntelek a Instrumentális zene közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 123 fő
  • Képek - 532 db
  • Videók - 6267 db
  • Blogbejegyzések - 68 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 9 db

Üdvözlettel,

Instrumentális - ének nélküli zene bármilyen műfajban vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Köszöntelek a Instrumentális zene közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 123 fő
  • Képek - 532 db
  • Videók - 6267 db
  • Blogbejegyzések - 68 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 9 db

Üdvözlettel,

Instrumentális - ének nélküli zene bármilyen műfajban vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Köszöntelek a Instrumentális zene közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 123 fő
  • Képek - 532 db
  • Videók - 6267 db
  • Blogbejegyzések - 68 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 9 db

Üdvözlettel,

Instrumentális - ének nélküli zene bármilyen műfajban vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Köszöntelek a Instrumentális zene közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 123 fő
  • Képek - 532 db
  • Videók - 6267 db
  • Blogbejegyzések - 68 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 9 db

Üdvözlettel,

Instrumentális - ének nélküli zene bármilyen műfajban vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

A Millenniumi Földalatti Vasút (1894-1896) a második földalatti vasút a világon

A 19. század utolsó évtizedei Budapest fejlődésének történelmi léptékben is meghatározó időszakát jelentik. A városfejlesztés egyik kiemelkedő alkotása az Andrássy úti tengely kialakítása volt. Az 1870 nyarán megalakult Közmunkatanács első városrendezési elgondolásában a sugárút, mint adottság már szerepel és még abban az évben meghatározták a pontos vonalvezetését, három szakaszra történő felosztását. Elkészült a vonatkozó rendezési terv és a költségvetés, majd az Országgyűlés 1870. decemberében jóváhagyta a megvalósítást. A Közmunkatanács kezdettől fogva ellenezte felszíni kötöttpályás tömegközlekedés létesítését a sugárúton. Balázs Mór javaslata nyomán egyre inkább egy földalatti vasút létesítésnek gondolata foglalkoztatta a Közmunkatanácsot. A földalatti vasútra kidolgozott koncepcióra a Siemens és Halske cég 1894-ben készített tervet, melyet a Közmunkatanács elfogadott azzal a feltétellel, hogy az építés csak akkor kezdhető meg, ha 1896-ra, a millenniumi ünnepségekre elkészül. A földalatti vasútépítés gondolata és megvalósítása egyidős a londoni földalatti vasútvonal születésével. 1860-ban kezdtek hozzá az építéséhez és 1863-ban helyezték üzembe az első földalatti vasutat. A budapesti Millenniumi Földalatti Vasút a kontinens első földalatti vasútjaként 1896. május 2-án került a nagyközönség használatába, és nagyobb fennakadások nélkül szolgál ma is. 1973-ig a vonal hossza 3700 méter volt, 9 földalatti és 2 felszíni megállóval. A szerelvények 2 perces időközzel közlekedtek, a legnagyobb mért napi utasszám 34 526 fő volt. A II. világháború végéig a további fejlődés nem folytatódott. Az akkori szokások szerint a földalatti vasút bal oldali közlekedésű volt. Az áttérés a forgalomirányító és biztonsági rendszerek átépítése nélkül lehetetlen volt. Erre a millenniumi földalatti korszerűsítésekor került sor.

A millenniumi földalatti az Andrássy úttal együtt 2002-ben a világörökség része lett.

budapest

Látta 554 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Kustra Gábor üzente 10 éve

Kedves Irénke örülök, hogy tetszik köszönöm.Üdv.Gábor.

Válasz

Domonkos Vilmosné Irén üzente 10 éve

Igazi békebeli kép - nagyon tetszik a leírással együtt. Üdv Irén

Válasz

Kustra Gábor üzente 10 éve

Kedves Rozika örülök, hogy tetszik köszönöm.Üdv.Gábor.

Válasz

Ládi Rozália üzente 10 éve

Nagyon tetszik a kép a leírással együtt. Üdv. Rozália.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu