Instrumentális zene: A Millenniumi Földalatti Vasút (1894-1896) a második földalatti vasút a világon (kép)

Köszöntelek a Instrumentális zene közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 123 fő
  • Képek - 532 db
  • Videók - 6267 db
  • Blogbejegyzések - 68 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 9 db

Üdvözlettel,

Instrumentális - ének nélküli zene bármilyen műfajban vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Köszöntelek a Instrumentális zene közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 123 fő
  • Képek - 532 db
  • Videók - 6267 db
  • Blogbejegyzések - 68 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 9 db

Üdvözlettel,

Instrumentális - ének nélküli zene bármilyen műfajban vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Köszöntelek a Instrumentális zene közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 123 fő
  • Képek - 532 db
  • Videók - 6267 db
  • Blogbejegyzések - 68 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 9 db

Üdvözlettel,

Instrumentális - ének nélküli zene bármilyen műfajban vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Köszöntelek a Instrumentális zene közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 123 fő
  • Képek - 532 db
  • Videók - 6267 db
  • Blogbejegyzések - 68 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 9 db

Üdvözlettel,

Instrumentális - ének nélküli zene bármilyen műfajban vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

A Millenniumi Földalatti Vasút (1894-1896) a második földalatti vasút a világon

A 19. század utolsó évtizedei Budapest fejlődésének történelmi léptékben is meghatározó időszakát jelentik. A városfejlesztés egyik kiemelkedő alkotása az Andrássy úti tengely kialakítása volt. Az 1870 nyarán megalakult Közmunkatanács első városrendezési elgondolásában a sugárút, mint adottság már szerepel és még abban az évben meghatározták a pontos vonalvezetését, három szakaszra történő felosztását. Elkészült a vonatkozó rendezési terv és a költségvetés, majd az Országgyűlés 1870. decemberében jóváhagyta a megvalósítást. A Közmunkatanács kezdettől fogva ellenezte felszíni kötöttpályás tömegközlekedés létesítését a sugárúton. Balázs Mór javaslata nyomán egyre inkább egy földalatti vasút létesítésnek gondolata foglalkoztatta a Közmunkatanácsot. A földalatti vasútra kidolgozott koncepcióra a Siemens és Halske cég 1894-ben készített tervet, melyet a Közmunkatanács elfogadott azzal a feltétellel, hogy az építés csak akkor kezdhető meg, ha 1896-ra, a millenniumi ünnepségekre elkészül. A földalatti vasútépítés gondolata és megvalósítása egyidős a londoni földalatti vasútvonal születésével. 1860-ban kezdtek hozzá az építéséhez és 1863-ban helyezték üzembe az első földalatti vasutat. A budapesti Millenniumi Földalatti Vasút a kontinens első földalatti vasútjaként 1896. május 2-án került a nagyközönség használatába, és nagyobb fennakadások nélkül szolgál ma is. 1973-ig a vonal hossza 3700 méter volt, 9 földalatti és 2 felszíni megállóval. A szerelvények 2 perces időközzel közlekedtek, a legnagyobb mért napi utasszám 34 526 fő volt. A II. világháború végéig a további fejlődés nem folytatódott. Az akkori szokások szerint a földalatti vasút bal oldali közlekedésű volt. Az áttérés a forgalomirányító és biztonsági rendszerek átépítése nélkül lehetetlen volt. Erre a millenniumi földalatti korszerűsítésekor került sor.

A millenniumi földalatti az Andrássy úttal együtt 2002-ben a világörökség része lett.

budapest

Látta 503 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Kustra Gábor üzente 9 éve

Kedves Irénke örülök, hogy tetszik köszönöm.Üdv.Gábor.

Válasz

Domonkos Vilmosné Irén üzente 9 éve

Igazi békebeli kép - nagyon tetszik a leírással együtt. Üdv Irén

Válasz

Kustra Gábor üzente 9 éve

Kedves Rozika örülök, hogy tetszik köszönöm.Üdv.Gábor.

Válasz

Ládi Rozália üzente 9 éve

Nagyon tetszik a kép a leírással együtt. Üdv. Rozália.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu